Rada MČ, resp. koalice našla tak silné zalíbení v GDPR, že od června přestala zveřejňovat videozáznamy z jednání zastupitelů. Protože ale GDPR totální cenzuru videozáznamů nenařizuje, stala se rada (koalice) papežtější než papež.
Přestože dle Jednacího řádu ZMČ (§ 20) má být veřejnosti týden po zasedání k dispozici zápis z jednání, přesto tomu tak není ani po dvou týdnech.
Cenzorský přístup je uplatňován i na materiály projednávané na ZMČ, které nejsou veřejnosti k dispozici, bez ohledu na veřejný zájem. Stejné utajování jsme už zažili například při kauze s Ideal Luxem. A nyní se kohoutky informačních toků znovu utahují. Čtyři měsíce před volbami se tak volič nemá možnost podívat na záznamy z jednání, rozhodování a hlasování zastupitelů.
Pro politiky ve vedení radnice jde nejspíše o vítaný způsob, jak utajit své skutečné postoje, které by se jim před volbami příliš nehodily do jejich volebního krámu. Tak například si neposlechnete, jak starostka dost nevybíravě řvala na zastupitele Roušara. Všichni v místnosti ztichli a jenom zírali. Tak to bylo překvapivé a nedůstojné. Škoda, že pí starostka sama sebe neumravnila svojí oblíbenou větou „Zachovejme důstojný průběh zastupitelstva!“, kterým ráda pokřikuje na ostatní zastupitele.
Stejně tak se nedozvíte, že ač občané projevili zájem na něco se zeptat svých zastupitelů, interpelace byly koalicí přesto vypuštěny z jednání a přítomní občané zde byli v roli komparzu.
Když náš zastupitel Duchek požadoval vynechat ze všech projednávaných materiálů, že se jedná o mimořádné zastupitelstvo, tedy slovo mimořádné, byl okřiknut, že je údajně postupováno dle zákona o hl. m. Praze. Na dotaz, podle kterého paragrafu je postupováno, mu nedokázala starostka, ani místostarosta Slezák, ani nikdo další odpovědět. Starostka jej dokonce nevybíravě napadla, že chce dělat obstrukce. I to bylo velmi nedůstojné a nehodné funkci starostky.
Náš zastupitel ale věděl velmi dobře, proč žádá vynechat slovo „mimořádné“. Zaprvé se jednalo o nepravdivé tvrzení, kterým starostka svolala zastupitelstvo, protože mimořádné ZMČ svolává povinně starostka na základě písemné žádosti nejméně třetiny členů zastupitelstva – viz zákon o Praze § 60, odst. (2) a Jednací řád ZMČ § 2, odst. (3). K ničemu takovému ale nedošlo, žádná žádost třetinou zastupitelů nebyla sepsána. Zadruhé je v takovém případě v žádosti nutné uvést předmět jednání. Protože ale p. zastupitel Duchek věděl, že bude navrhovat do programu jednání vyhlášení referenda o zachování zdravotního střediska na Rohožníku na základě nových skutečností a odborného stanoviska (které zastupitelům rozeslal více jak týden předem a které popisuje způsob rekonstrukce střediska za provozu), chtěl předejít klamavému tvrzení starostky a rady, že věc nebyla dána do programu právě z důvodu mimořádnosti zastupitelstva a proto o ní nemůže být jednáno.
Je otázkou, zda nepravdivé osočování starostkou a spol. zastupitele Duchka z údajné neznalosti zákona o Praze nebylo naopak neznalostí starostky a spol. (ovšem trestuhodnou po tolika letech ve vedení radnice), nebo zda šlo o kamufláž, protože se koalice chtěla vyhnout zařazení projednávání referenda za každou cenu. Což se také nakonec stalo. Koalice o nových informacích a odborném stanovisku vůbec nechtěla jednat a návrh nebyl zařazen do programu jednání (5 zastupitelů hlasovalo PRO zařazení, 2 chyběli, 10 zařazení nepodpořilo).
A pak se řešily připomínky k metropolitnímu plánu. Materiál byl ale radou MČ natolik špatně a nepřehledně připraven, že nějakou dobu trvalo, než za vzrušené debaty byl domluven způsob, jak jej vlastně projednat a připomínkovat.
Hned první obrázek od IPRu (Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy) byl zajímavý tím, že v místě údajného mokřadu v nivě Běchovického potoka, žádný mokřad v plánu zakreslen není…