Dám dělovou ránu, bum, bum, bum, bum … já dělo už táhnu, bum, bum, bum, bum … zpívá v jedné veselé, starší písni Karel Gott.
(Aktualizace ze 4. 2. 2017 je níže v červeném písmu. Aktualizace z 22. 2. 2017 je níže v modrém písmu.)
Ovšem jako na manévrech si musejí připadat občané na opět otevřené hlavní ulici Starokolínská po vybudování kanalizace. Víka od kanálů jsou na více místech umístěna přesně v dráze kol dvoustopých vozidel. Bohužel tak lajdácky, že při průjezdu aut se ozývá silný kovový zvuk. Počty aut se přitom denně počítají na tisíce. Prohlédněte si krátký sestřih videozáznamu. Pro představu byl záměrně pořízen v noci 8. 11. 2016. A v tom mají občané spát?
Co na to náš úřad? Zatím nevíme, ale poslali jsme mu dotaz. O reakci budeme informovat.
———–
Zde je výtah z odpovědi Úřadu MČ:
MČ ve věci hlučnosti kovových vík kanalizace obdržela nejen náš podnět, ale i od občanů. Věc byla adresována Radě MČ Praha 21, paní starostce a Dopravní komisi Rady MČ Praha 21 a byla postoupena věcně a místně příslušnému orgánu MP, Magistrátu HMP, odboru technické vybavenosti a spol. Zavos, s.r.o.
Odpověď MČ Praha 21 zatím neobdržela.
Náš podnět byl krátkou cestou předán spol. Zavos, s.r.o., která zastupuje HMP a dále spol. TSK HMP – správci komunikace, resp. panu Ing. Tumpachovi, vedoucímu Oblastní správy Sever.
Pro přesnost a úplnost uvádíme, že žádný odbor našeho úřadu nemůže reklamaci uplatnit a také nekolaudoval povrch vozovky.
S odpovědí společnosti TSK budete seznámeni.
Výtah z odpovědi ZAVOSu, s.r.o. (zastupuje MHMP a TSK):
Litinové poklopy revizních šachet na dešťové a splaškové kanalizaci jsou umístěny v jednom jízdním pruhu z důvodu souběžně uložených dvou druhů kanalizace. Z důvodu odporu občanů MČ k navrženým objízdným trasám musela být kanalizace realizována po etapách při řízení dopravy světelnou signalizací. V chodníku vedou jiné inženýrské sítě, navíc se kanalizace umísťuje v komunikaci. Jiné technologické řešení neexistuje.
Stavba je provedena dle právoplatného povolení, na práce jsou poskytnuty záruky dle smlouvy o dílo a použité materiály odpovídají přísným pravidlům „Pražské standardy“ pro vodohospodářské stavby.
Kanalizace nebyla dosud kolaudována. Bylo zjištěno, že dva poklopy mají vadné těsnění. Závada byla u výrobce reklamována a tyto poklopy budou opraveny nebo vyměněny.
———–
(Omlouváme se za zhoršenou sychronizaci zvuku a obrazu v druhé polovině sestřihu)
Udělali jsme novou kontrolu vík kanálů a nestačili jsme se divit. Nejen, že bouchají stále, ale jednoznačně i více než na dvou místech.
Tentokrát jsme pozorování provaděli opakovaně a na více místech. Videosetřih byl pořízen v nočních hodinách, ale tentokrát i za světla. Přestože provoz je celkem hustý, rány vík jej přehluší. Na sekundových záběreh navíc uvidíte třikrát vysokotonážní vozidla, která mají do oblasti zakázaný vjezd. Jak málo stačilo k jejich zachycení…
Na videosestřihu uvidíte a uslyšíte rány pod koly autobusů, cisternu, kdy rány dosahují takové úrovně, že mikrofon zvuk zaznamená už spíše jako hřmot, tahač s nákladem a na závěr je na poslední chvíli zachycen kamion. Ten pro jistotu uvidite 3x.
Znovu jsme tedy požádali zdejší úřad o spolupráci. O dalším průběhu vás budeme informovat.
———–